Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Helgen slut...

Av Kenzo - 28 februari 2010 21:01

Hallå dagboken!


Så var ännu en helg över, minst ett par decimeter snö rikare har vi blivit i alla fall om inte annat.


I fredags träffade jag en kompis som varit med om något märkligt (för årstiden i alla fall). Hon hade kännt att hon hade någon liten sårskorpa eller dylikt på insida överarmen, som hon klöste bort. Lite senare när de åt middag så undrade dottern vad hon gjort på armen. En stund senare var utslaget 10x5cm, illrött och hettade.


Hon ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att åka in och visa upp det. Väl där så strömmade intresserad personal till och undersökte förvånat hennes arm. Hon hade fått borrelia! Troligtvis var det en fästing hon klöst bort som smittat henne. Familjens hund är mycket intresserad av rådjursspår och troligen har något rådjur "tappat" en fästing som följt med hunden in. Man tror ju att de eländiga rackarna frusit ihjäl i snön och kylan, men icke. Kompisen fick penicillin och utslaget har lagt sig, men man ska alltså vara uppmärksam även denna årstid. Kenzo är ju också spårfantast men jag hittar då ingen på honom.


Lördag kväll drog Anders och Emma på hockey. Jag och Carro blev hemma och såg melodifestivalen, Carro och hennes kompisar drog sedan iväg på fest.


I dag och hela helgen har det snöat oavbrutet, tror det kommit närmare 30 cm. Tog ett dåligt kort när vi var på hemväg från promenaden i eftermiddags. Det ser helt groteskt ut, hela gångbanan är täckt av plogvallen och är minst meterhög.


Vill också gratta broder Kaizer som idag tog sitt tredje 1:a pris i lydnad och därmed blev LP1. Grattis också till Casper som också fick ett 1:a pris med skyhöga poäng (blev det också LP   1...?) och Figo som vunnit en jaktcup. Grattis alla hundar och mattar. Själva vilar vi oss i form ;).


Tollarvalpen Dice GLÖMDE jag bort i min fövirring att gratta alla. Skäms på mig! Gulliga Dice gjorde sin premiärutställning där han blev BIM! Inte dåligt på första försöket. Jättegrattis till dig, gubben :)



 
 
Dice

Dice

28 februari 2010 21:56

Men jag då... Får inte jag nåt grattis:( Jag gjorde ju mitt bästa!

http://phoenix.bloggagratis.seh

 
Ingen bild

Susanne

1 mars 2010 09:57

Åtgärdat nu, sorry gubben ;(

 
Dice

Dice

1 mars 2010 19:19

Förvirrade kvinna! Jag har vart på tre utställningar nu:P

http://phoenix.bloggagratis.seh

 
Dice

Dice

2 mars 2010 06:43

Ojoj Kenzo! Du har det inte lätt du. Möten på träningstid borde förbjudas. Tack för grattis:)

Kramen

http://phoenix.bloggagratis.seh

 
Ingen bild

Ulla, Easy och Casper

2 mars 2010 10:01

Japp, det blir LP1-fika i Järved så småningom.
Vi ligger en bit ner på turlistan...hi hi :-)
Tack för gratulationerna, vi ses!

 
Kattis

Kattis

5 mars 2010 12:49

Hjälp! Vad läskigt med fästing och dessutom följdsjukdomen Borrelia - den HÄR årstiden!? :-) tattis ledsen då... Vi bor ju i norr för guds skull! :-P

Trevlig helg önskar vi från Idbyn!

http://www.ghedoes.com

 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

9 mars 2010 08:42

Grattis Kenzo på födelsedagen!

http://phoenix.bloggagratis.seh

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenzo - 1 juli 2012 21:50


Hallå dagboken!   Uppdatering titt som tätt, varje halvår.....;). Vintern blev tung förmig som drog på mig en eländig infektion med feber i över tre veckor, och efter en volt med sparken så blev det riktig katastrof med min nackskada med många re...

Av Kenzo - 31 december 2011 10:24


Hallå dagboken!   Vi har haft en mysig jul med släkt och vänner, i kväll blir det fest hos goda vänner :). Ha en trevlig kväll och en god fortsättning på det nya året!     ...

Av Kenzo - 7 oktober 2011 19:20

Hallå dagboken!   Länge sen sist, här kommer en summering av vår sommar och höst:   Midsommar firade vi som vanligt i glada vänners lag ute vid havet. Inga barn närvarande i år men vi ville ändå inte frångå vår tradition, att dansa runt midso...

Av Kenzo - 23 juni 2011 21:05

Hallå dagboken!   Här var det läääänge sedan vi gjorde ett inlägg, men de flesta vänner träffar vi ju på Facebook :)   Förra tisdagen och en vecka frammåt tillbringade vi tillsammans med Karin och Yazza på Västkusten. Framöver är det flytt so...

Av Kenzo - 13 maj 2011 19:27

Hallå dagboken!   Just nu är det mycket som händer runt omkring. Vi hade härliga dagar uppe i fjällen. Inte så mycket snö men fantaskiskt fint väder. Sol och varmt så att man inte ens behövde ytterkläder uppe på fjället :). Carro har kommit he...

Ovido - Quiz & Flashcards