Alla inlägg under maj 2010

Av Kenzo - 21 maj 2010 22:47

Hallå dagboken!


Har inte någon större entusiasm att skriva så mycket, det får bli lite bilder i stället. Har köpt mig en ny mobil efter att kameran pajjat på den gamla så det blir några bilder tagna med den:


Strålande väder när vi gick runt Höglandsjön i tisdags, hundarna tycket vi hittade ett bra ställe där det gick bra att bada :)


     

Efteråt åkte jag till Regina som köpt höns och en galen tupp som heter Elvis, men vacker var han...


 


På kvällen gick jag min vanliga runda ner runt kyrkan....

 


Och runt skolan som tyvärr läggs ner efter detta läsår...


På hemväg:

   


Kvällen efter passade jag på att gå över lägdorna innan arrendatorn släpper dit kvigorna, lite soldis men ändå:


 
En märklig "grop" som ser ut som ett hjärta stötte vi på uppe vid skogskanten, konstigt ser det ut, kanske 3 x 2 meter......

 


I går kväll var vi uppe på Torpet och var med på årets lydnadscup, roligt :-). Det gick bra trots att Kenzo har varit hängig ett tag, vi har varit till veterinären idag men väntar på provsvar. Vi hoppas att det inte är något allvarligt med världens bästa Kenzo.


 Trevlig pingsthelg på er alla :)

Av Kenzo - 7 maj 2010 22:43

Hallå dagboken!


Fredag kväll och jag är alldeles för trött för att kunna hänga med i filmen på tv som de andra tittar på, det får bli ett förvirrat och felstavat inlägg i stället ;-)


Tisdag hade vi bestämt att det var dags att fira Lp 2 för Kenzo och Lp1 för Kaizer. Vi gjorde en fin fototårta med bild på båda bröderna och en smörgåstårta svängde jag i hop. Började med att träna lite apportering innan det blev dags för mattarna att fika. Hundrana fick ligga i bilen......;-). bilder finns på hemsidan.


Onsdag fick vi fint besök på eftermiddagen av Maria, Albin och lilla Ebba. Kenzo älskar ju barn och ska helst ligga mitt bland alla leksakerna.


Torsdag besökte jag "Stor & Liten" här nere på församlingshemmet och upplevde gamla minnen sen mina egna barna var små, då var det en av veckans höjdpunkter. Nu hade jag Maria, Albin och Ebba med mig som förkläde ;-). Efter lunch åkte jag med Maria in till stan och gjorde en del ärdenden, hämta bilen verkstaden var det första.


I dag var Anders ledig, så det blev lunch i stan och sedan handling. När vi kom hem tog jag och Kenzo en promenad för att se om det var så torrt att det gick att träna fågel nere vid sjöm. Det blev en riktig safari. Först sprang en räv rätt ut framför oss på vägen, i sjön simmade två svanar och några andra sjöfåglar som inte gillade åsynen av fågelhund. sedan gick vi tillbaka och ner till grillplatsen där ett rådjur stod mitt på åkern och betade. Det hörde oss inte så jag fick vissla för att det skulle höra oss. MYCKET spännande tyckte Kenzo som fick gå kopplad. Det var i alla fall torrt och fint där nere så kanske det blir lite fågelträning till veckan.


I morrn blir det till att förbereda för E:s konfirmation på söndag. Städning och tårtor som ska fyllas står på programmet :-)


Fint främmande. Lilla E sover.  


Ovido - Quiz & Flashcards