Alla inlägg under oktober 2010

Av Kenzo - 28 oktober 2010 19:06

Hallå dagboken!


Torsdag idag, har varit till Umeå och naprapat-Micke idag tillsammans med Karin. Känner mig trött men inte så stel längre. Trodde aldrig det skulle ljusna i morse så att jag kunde st en snabb prommis med Kenzo innan vi åkte. Inte förrän frammåt 7,45 såg man hyfsat var man satte fötterna. Det har regnat och blåst som bara den i natt, i går kväll var Kenzos blå badbåt på rymmen halvvägs neråt vägen, han hade ett rejält stånd-skall på den när han var ute och kissade......=)


Förra veckan hände en del tråkiga saker, först blev gamla mormor Göta dålig men har nu repat sig hyfsat i alla fall. Samma dag kom ett väldigt ledsamt besked, en god vän förlorade sin älskade 7-årige Schäferkille hastigt utan förvarning, ena stunden alldeles levade och glad, en kvart senare hade han lugnt och stilla somnat in....så otroligt ledsamt för hela familjen. Kramar till er.


Helgen som gick lyckades jag bli av med vävstolarna i alla fall, tre pigga "tanter" kom och hämtade dem till sin vävstuga, så skoj att de får fortsätta användas. Lördag kväll blev vi bjudna på både skjuts och mat på höga kusten Hotellet av Karin och Patrik, riktigt roligt och GOTT!!!


Nu närmar sig helgen igen, i morrn ska jag in till stan och posta presenten jag köpte i Umeå idag, lillasyster i Stockholm fyller snart år, synd att vi inte kan komma och gratta på plats, hade varit trevlig med ett kalas :)


  
Snön har kommit (och tinat bort) härligt tycker Kenzo, kul att rulla sig i. Blöt hund luktar ju ändå godast, eller hur?


Hazzan vilar sig i finfåtöljen, han gillar inte att vara med på bild,
särskilt inte inomhus. Det förstör hans "image" han är ju en cool utekatt, ju!


   
Bözzet, han slår ju alla rekord. Jag har gömt en påse med kattmynta
uppe i skåpet. Han blir helt galen av det, (katt)astrofalt dåligt ölsinne får han av det som tydligen blir som en drog för honom. Bråkar och slåss, spöar allt i sin närhet.... Nu har han hittat mitt gömställe, hjälp! :-P.

Av Kenzo - 19 oktober 2010 22:24

Hallå dagboken!


Vad har hänt sen förra veckan då.....?


Fredag åkte jag och Maria tillsammans med Albin och Ebba och hälsade på mormor på Söränget. Köpte med oss lite fika från Sockerbagaren, kokade kaffe och trängde ihop oss runt bordet i korridoren eftersom hennes rum är så litet.


Lördag fortsatte vår upprensning, vi eldade gamla sparkar utan handtag, stolar, skeva brädor och annat som är nödvändigt att spara på (eller?). Kenzo hjälpte till det han kunde, bar lämpliga pinnar för det mesta åt fel håll, men ändå.

Hade en annons på Lokus på 3 st. vävstolar á 100:-/st. En spekulant var hit och tittade, men kostaterade att den var för stor. Senare på kvällen blev det hockey med Maria och P-E. Trevligt, buffé innan och avslutade med ett besök i sportbaren och sen lite fika efteråt hemma hos oss.


Söndag blev det inte mycket gjort, ett besök på ÖoB för att köpa kvällstidning, gamla repriser på tv och VÄLDIGT ont i nacken (måste sluta med ishockeyn tror jag, kändes som om jag varit med och spelat ;))


I går var det nog bara vanligt stök här hemma i lugn och ro och idag har det varit promenad runt sjön och sen handla på Coop där Emma har prao denna vecka. Efter det fick jag oväntat besök av moster Lena och sen kom Maria, Albin och Ebba! Mitt i främmandet fick jag ett SMS av Carro som undrade om vi kunde Skypa. Det gjorde vi, även om det tog ett tag innan jag lyckade ställa in webbkameran och mikrofonen. Härligt att se henne "nästan" på riktigt. Hoppas vi kan göra om det snart igen :-)


 

Ingen som vill köpa en vävstol?



   

Bözz funderar: hur var det nu? Vända skärmbilden uppåner har jag redan gjort och det var kul, tog evigheter innan husse klurade ut hur jag gjort. Ctrl+Alt+Del? för enkelt........Copycat och så Enter så får vi se.....


  

Vi hälsar på hos mormor Göta 96 år.


     



Av Kenzo - 12 oktober 2010 20:37

Hallå dagboken!


Nya tag med bloggandet får det lova att bli nu. Vad har hänt då? En hel del händer i vårt liv just nu, en sak är att Carro dragit ut på långresa till Australien och blir borta tills i juni är det tänkt. Jobbigt för en mamma, längtar efter storflickan. Det får ju gå på nåt sätt, det finns ju telefon, och så bloggar de också :http://australienmc.bloggplatsen.se/.


Just nu blir det inte så mycket träning för mig och Kenzo, vi har deltagit i sista delen av årets lydnadscup på Torpet, gick väl inte riktigt som jag tänkt, nollade ett moment även om resten gick hyfsat. Lite apportering tränar vi också,  för att det är det roligaste han vet. Sista veckan har han haft fullt upp att vara "pappa" till en tillfällig gäst, men nu är han ledig igen.


Emma har ont i munnen, satt in tandställning i nederkäken idag. Inte roligt alls gör rejält ont i några dagarBlir till att äta mjuk mat och smärtstillande i ett par dagar. Emma har för övrigt intagit Carros rum, där Hazzan alltid sover, men tydlige är han sur för att Carro är borta, och ligger nu i Emmas avlagda säng??? Han gör skillnad på folk han....


Bözzet är tjurig som vanlit, inte blir det bättre nu när det är kallt ute, då är han hellre inne och bråkar med mig än att vara ute ;)


Anders och Emma tittar på fotboll, tråkigt. Tror jag får ta och koka mig lite the och läsa en tidning i stället.


Carro på väg, måndag 4/10 Kl.7.15

  




Ovido - Quiz & Flashcards