Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Kenzo - 21 februari 2010 14:27

Hallå dagboken!


Denna vecka har väl fortlöpt i stort sett som vanligt.


Måndag var det nog mest återhämtning efter Stockholmsresan.


Tisdag = fettisdag. Ewa hade köpt semlor till oss som vi avnjöt under promenaden. Vi gick skoterspåret över sjön så att hundarna skulle få ha lite trevlig de med. De är ju en helt annan sak för dem att få springa fritt än att gå i koppel. På kvällen blev det ännu en semla då vi hade styrelsemöte här hemma. Yazza och Kenzo älskar då det kommer hundälskande människor hit, de har inte en tanke på att de har något annat ärende än att just leka med och klia/klappa dem :)


Onsdag lunchade jag med Maria på stan och hämtade ut mitt nya par glasögon passar min skada och synfel bättre, de känns riktigt bra. På kvällen vad det dags för mig för ett årsmöte i en förening jag tillhör.


Veckoslutet här varit så fruktansvärt kallt och blåsigt att man knappt kunnat gå ut, har måstat klä sig som en mumie för att hundarna ska få sitt. Tur man kunnat trösta sig med lite OS-tittande :)


En vanlig söndag hoss oss. Anders hunnger ved till braskaminen, Emma sitter vid datorn, Carro spelar forbollscup i Långsele, och jag? Tar några kort:



Utsikt från köksfönstret -20,1 och kraftig blåst -snöstorm.


Kenzo har hittat ett gammalt ben, Yazza är avundsjuk och larvar runt för att få hans uppmärksamhet så att hon kan sno det ;)


Hazzan huggtand sover frukost-lunch-middag,  allt-i-ett :


Nedan: Bözzet får fortfarande inte vara på bordet, och struntar fortfarande i det......

Ovido - Quiz & Flashcards