Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Kenzo - 7 februari 2010 21:14

Hallå dagboken!


Vad har hänt sen sist då.....? Förra lördagen var vi ute en sväng, bara tjejerna. Alla män fick vara hemma och passa ungar och hundar ;(. Roligt som bara den, även om jag åkte hem rätt tidigt då jag har svårt för hög ljudvolym.


Under veckan avverkades ett årsmöte, trevligt men mycket att sätta sig in i och fundera över. God smörgåstårta bjöds det på, uppskattas alltid. Jennie och Phoenix fick andra pris som årets hund för sina tävlingsinsatser under året och pris för sina Championat. Karin och Yazza kom också hem med pris för sina championat. Många hundar och förare premierades, det är de väl värda.


Onsdag åkte vi upp till naprapaten, Carro hade få lektioner den dagen så Kenzo slapp vara ensam. Karin och jag tog en sväng på stan och fick i oss lite lunch innan vi åkte hemmåt.


Jag har ju inte kommit överens med mina nya glasögon, så jag gick tillbaka till optikern som konstaterade att de inte var riktigt rätt sort för mig så det blir till att välja nya bågar och börja om.....


Åt lunch med Annica och Maria på fredag och fick med mig Maria till optikern ännu en gång för att välja. Fick med mig ett antal hem för att fundera över helgen. PÅ kvällen gick jag, Emma kusin Elin och mamma Karin på Melodifestivalens genrep. En härlig känska att se allt där på plats.


Lördag var vi bjudna på 2-års kalas, det var kusinbarnet Albin som fyllde 2. Kenzo är ju jätteförtjust i Albin, men fick stanna hemma idag då det är många små barn i farten, han kan ju bli lite uppspelt och burdus ibland. Små barn är ju lekkompisar, tycker han.

På kvällen bjöd vi hem Maria och Per-Erik, Ulf och Suss på lite mat och se Melodifestivalen "på riktigt" på TV (sen fick de ju agera glasögon smakråd också förstås)

Lena och Kaizer dök upp lagom till kaffet. De hade tävlat i Kramfors och fått ett efterlängtat 1:a pris! Grattis! Lena åkte hem medan Kaizer blev kvar och fick "sova över" hos sin brorsa. Lena jobbade 12-timmars idag så Kaizer behövde hundvakt idag.


Vakande upp till ett strålande väder idag så efter frukost så tog Anders och jag en rejäl promenad med hundarna. Anders tog en tur med skotern då vi kom tillbaka, Kaizer la sig och sov medan Kenzo satt som ett ljus på kökssoffan och väntade på Anders. Skoteråkning är något han inte kan släppa i första taget.


I morrn är det måndag igen, bara att hänga med och ladda inför nästa helg :-)


Kenzo är inte så noga med skotermodeller, han åker gärna på min gamla Polaris ;-)


  

Ovido - Quiz & Flashcards