Alla inlägg den 30 januari 2007

Av Kenzo - 30 januari 2007 20:39

Hallå dagboken!
Kallt som rackarn där runt Höglandssjön idag, men vi stretade på där jag och Karin, som köpt en Hummelviksgårdens Fröiers Yazza.
Valpen fick inte följa med idag, 9 veckor är för litet för promenad. Ewa kom emot oss från andra hållet lagom till fikat. Sportigt gäng vi är, promenerar dryga 3km, och fikar mitt på hållet....men mysigt är det:-)
När jag kom hem slog det mig att det inte ens är 2 veckor tills vi ska tävla, och inte har de nya momenten satt sig än, hur i hela friden ska detta gå? Ja ja, Kenzo tycker bara att det är kul att träna han, inte sjutton fattar han stundens allvar, lyckliga honom....
Tors nya matte rapporterar att allt gått bra med honom och att han snabbt funnit sig tillrätta, hennes hund hade fått sig några avhyvlingar och visat vem som bestämde, men det går nog vägen. Han har ju aldrig klöst varken människor eller djur, han bara fräser lite när det inte passar. Bözzet har varit totalt utslaget idag, han har nog haft mer jobb att hålla koll på Tor än man tror.
Adam, som kom hit dagen innan julafton, en stor, trevlig, kastrerad hittekatt har fortfarande inget hem och vill flytta snarast, är det ingen som kan hjälpa honom med ett hem? Adam har ett lite speciellt utseense på ryggen är han fläckig som raskatten Bengal, ser jättehäftig ut.
Nu ska jag gå och äta en apelsin och förmodligen ha en tiggande Knezo nedanför, som vanligt. Dumma hund, varför är apelsiner det han tigger mest i hela världen???

Adam:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards