Alla inlägg den 18 januari 2007

Av Kenzo - 18 januari 2007 22:28

Hallå dagboken!
I går var vi till Hummelvik och gjorde valptest på Kenzos 6 små brorsbarn, F-kullen. Karin var testledare, Carina filmare, Kattis sekreterare, Lena hantlangare, Sussi en "okänd" människa, Vickan supporter och så jag då, vad var jag? Tidtagare, fotograf och så hade jag mitt paradnummer för varje valp, att banka två gånger med en gaffel i en rostfri panna så att det skramlade. Precis lagom avancerat för min trånga skalle:-)
Vi hade lite nya moment denna gång från ett Amerikanskt valptest, roligt att vi lyckas utveckla oss lite varje gång! Sen fikade vi ohejdat mycket, baguetter och budapesttårta! Fika är nåt av min specialité mmmmmmm.....
Sen blev kvällen stillsam, uj vad trött man blev. Nån som inte var trött var Kenzo som var hemma och hade tråkigt mest hela dagen, en promenad av längre typ krävdes. Han kan verkligen konsten att stirra ut en, särskilt när det gäller försummad promenad.

I morse ringde en trevlig tjej från en grannkommun och ville komma och hälsa på Tor som vi det här laget räknas som ägarlös. Hon trotsade snöstormen och var här vid lunchtid, och naturligtvis charmade han nästan ihjäl henne:-)
I varje fall så har Tor fått ett nytt hem, så det känns jätteskönt. Långt ute på landet med en kattvan Schäferkompis, underbart! Han ska bara få äta klart sitt penicillin och veterinärbesiktas, sen är han redo!
Skön stil han har:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards