Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Kenzo - 31 januari 2011 18:54

Hallå dagboken!


Så var januari slut, en månad närmare sommaren :)


Vad har vi nu gjort sen sist då.......Arbetet fortsätter med huset där borta. I hallen är det lagt klinker och garderoben är på plats. Golvet till resten av hallen är inlagt och väntar på att bli inlagt. själv gör jag väl inte så mycket nytta, försöker städa lite och hålla undan, samt stå i vägen en del ;).


I fredags så var det begravning för mormor, en ljus och vacker sådan med enormt vackra blomuppsättningar och en bra solist som sjöng. Syster Karin hade kommit upp från Stockholm för att närvara. Vi hann med en sväng på stan där hon handlade upp halva stan tror jag på alla reorna (de har ju så lite att välja på i huvudstaden ;)). Hon hade då mer än dubbelt så mycket packning med sig då hon åkte mot då hon kom. På fredag kväll åt vi middag på restaurang med kusin Maria och Daniel med familjer, mycket trevligt :)


Har pratat med Carro i Australien som nu befinner sig inne i urskogen utanför Melbourneoch plockar päron (!) En halvtimmas promenad till matbutiken och avsaknad av TV och Internet är hennes vardag de närmaste veckorna.


Fantasin tryter idag så det får bli lite bilder:


Bözz på bordet som vanligt, högerkardan är laddad. Smockan hänger i luften.... 


 
Vem ser roligast ut, du eller jag, matte?

 
 
Det var -13 grader kallt och dimma. Skägg och hår blev frostiga för både mig och Kenzo. Mitt syns inte så mycket, de han tina då jag hämtade kameran.


 
"King Fish" står det på dunken, och jag får ett glas vatten, är det konstigt att jag är sur???
 
 

Underbart vackra vinterdagar så här års, vårt hus i vinterskrud.


   

Hit med svansen Hazzan, så ska jag visa dig något =)
 

  

Blommorna på änden av mormors kista, så vackra.

Sov gott mormor   



Ovido - Quiz & Flashcards