Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Kenzo - 9 mars 2010 18:12

Hallå dagboken!


Så var det sportlov. Helgen som var bjöd på riktigt fint väder, i alla fall på lördag. Vi lastade skotern med lunch och grilltillbehör och åkte iväg en väldigt kort bit (jag gick förresten ;-)). Här bakom kurvan på andra sidan vägen har vi en perfekt backe när solen tittar fram på vårvintern.


Kenzo sjöng förstås skotersången högt och ljudligt för alla som ville höra på. Han blir ju helt tokig när vår skoter åker iväg och han inte får åka med. Andra skotrar struntar han fullständigt i. Konstigt nog kan han urskilja våra från en hel hop andra skotrar?


Måndag åkte Emma och jag till stan för att göra lite nödvändiga inköp inför fjällresan, lite onödiga också måste erkännas :-)


I dag fyller världens bästa Kenzo hela 6 år. Tänk att det var så länge sedan jag åkte iväg till Köpmanholmen för att smygkika på valparna som fötts under natten. Där fanns en rödlockig mörk liten    pojke bland alla de andra. Jag föll pladask och den rödlockige blev min. Har inte ångrat mig en sekund (fast han var billig ibland som unghund, en riktig pajas).


Grattis Kenzo på 6-års dagen, i morgon får du åka till en av dina favoritplatser, fjällen :-)


Ovido - Quiz & Flashcards