Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Tisdag kväll...

Av Kenzo - 19 oktober 2010 22:24

Hallå dagboken!


Vad har hänt sen förra veckan då.....?


Fredag åkte jag och Maria tillsammans med Albin och Ebba och hälsade på mormor på Söränget. Köpte med oss lite fika från Sockerbagaren, kokade kaffe och trängde ihop oss runt bordet i korridoren eftersom hennes rum är så litet.


Lördag fortsatte vår upprensning, vi eldade gamla sparkar utan handtag, stolar, skeva brädor och annat som är nödvändigt att spara på (eller?). Kenzo hjälpte till det han kunde, bar lämpliga pinnar för det mesta åt fel håll, men ändå.

Hade en annons på Lokus på 3 st. vävstolar á 100:-/st. En spekulant var hit och tittade, men kostaterade att den var för stor. Senare på kvällen blev det hockey med Maria och P-E. Trevligt, buffé innan och avslutade med ett besök i sportbaren och sen lite fika efteråt hemma hos oss.


Söndag blev det inte mycket gjort, ett besök på ÖoB för att köpa kvällstidning, gamla repriser på tv och VÄLDIGT ont i nacken (måste sluta med ishockeyn tror jag, kändes som om jag varit med och spelat ;))


I går var det nog bara vanligt stök här hemma i lugn och ro och idag har det varit promenad runt sjön och sen handla på Coop där Emma har prao denna vecka. Efter det fick jag oväntat besök av moster Lena och sen kom Maria, Albin och Ebba! Mitt i främmandet fick jag ett SMS av Carro som undrade om vi kunde Skypa. Det gjorde vi, även om det tog ett tag innan jag lyckade ställa in webbkameran och mikrofonen. Härligt att se henne "nästan" på riktigt. Hoppas vi kan göra om det snart igen :-)


 

Ingen som vill köpa en vävstol?



   

Bözz funderar: hur var det nu? Vända skärmbilden uppåner har jag redan gjort och det var kul, tog evigheter innan husse klurade ut hur jag gjort. Ctrl+Alt+Del? för enkelt........Copycat och så Enter så får vi se.....


  

Vi hälsar på hos mormor Göta 96 år.


     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenzo - 1 juli 2012 21:50


Hallå dagboken!   Uppdatering titt som tätt, varje halvår.....;). Vintern blev tung förmig som drog på mig en eländig infektion med feber i över tre veckor, och efter en volt med sparken så blev det riktig katastrof med min nackskada med många re...

Av Kenzo - 31 december 2011 10:24


Hallå dagboken!   Vi har haft en mysig jul med släkt och vänner, i kväll blir det fest hos goda vänner :). Ha en trevlig kväll och en god fortsättning på det nya året!     ...

Av Kenzo - 7 oktober 2011 19:20

Hallå dagboken!   Länge sen sist, här kommer en summering av vår sommar och höst:   Midsommar firade vi som vanligt i glada vänners lag ute vid havet. Inga barn närvarande i år men vi ville ändå inte frångå vår tradition, att dansa runt midso...

Av Kenzo - 23 juni 2011 21:05

Hallå dagboken!   Här var det läääänge sedan vi gjorde ett inlägg, men de flesta vänner träffar vi ju på Facebook :)   Förra tisdagen och en vecka frammåt tillbringade vi tillsammans med Karin och Yazza på Västkusten. Framöver är det flytt so...

Av Kenzo - 13 maj 2011 19:27

Hallå dagboken!   Just nu är det mycket som händer runt omkring. Vi hade härliga dagar uppe i fjällen. Inte så mycket snö men fantaskiskt fint väder. Sol och varmt så att man inte ens behövde ytterkläder uppe på fjället :). Carro har kommit he...

Ovido - Quiz & Flashcards