Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Bara lite snö kvar....

Av Kenzo - 7 maj 2010 22:43

Hallå dagboken!


Fredag kväll och jag är alldeles för trött för att kunna hänga med i filmen på tv som de andra tittar på, det får bli ett förvirrat och felstavat inlägg i stället ;-)


Tisdag hade vi bestämt att det var dags att fira Lp 2 för Kenzo och Lp1 för Kaizer. Vi gjorde en fin fototårta med bild på båda bröderna och en smörgåstårta svängde jag i hop. Började med att träna lite apportering innan det blev dags för mattarna att fika. Hundrana fick ligga i bilen......;-). bilder finns på hemsidan.


Onsdag fick vi fint besök på eftermiddagen av Maria, Albin och lilla Ebba. Kenzo älskar ju barn och ska helst ligga mitt bland alla leksakerna.


Torsdag besökte jag "Stor & Liten" här nere på församlingshemmet och upplevde gamla minnen sen mina egna barna var små, då var det en av veckans höjdpunkter. Nu hade jag Maria, Albin och Ebba med mig som förkläde ;-). Efter lunch åkte jag med Maria in till stan och gjorde en del ärdenden, hämta bilen verkstaden var det första.


I dag var Anders ledig, så det blev lunch i stan och sedan handling. När vi kom hem tog jag och Kenzo en promenad för att se om det var så torrt att det gick att träna fågel nere vid sjöm. Det blev en riktig safari. Först sprang en räv rätt ut framför oss på vägen, i sjön simmade två svanar och några andra sjöfåglar som inte gillade åsynen av fågelhund. sedan gick vi tillbaka och ner till grillplatsen där ett rådjur stod mitt på åkern och betade. Det hörde oss inte så jag fick vissla för att det skulle höra oss. MYCKET spännande tyckte Kenzo som fick gå kopplad. Det var i alla fall torrt och fint där nere så kanske det blir lite fågelträning till veckan.


I morrn blir det till att förbereda för E:s konfirmation på söndag. Städning och tårtor som ska fyllas står på programmet :-)


Fint främmande. Lilla E sover.  


 
 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

8 maj 2010 07:40

Hejsan!

Jo vi hoppas att vi är bra förberedda nu:)

Kanon, ska bli riktigt skoj att se om vi kan lura på Kenzo en pippi, vad sägs om torsdag? Jag jobbra till tre men sen kan jag hela kvällen!

http://phoenix.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulla, Easy och Casper

8 maj 2010 20:48

Tack för gott fika, kramar från oss :)

 
Jennie, Phoenix och Dice

Jennie, Phoenix och Dice

8 maj 2010 21:44

Hon har så rätt:) Har du tid ändå? Vi kan ju ta det på dagen i så fall...

http://phoenix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenzo - 1 juli 2012 21:50


Hallå dagboken!   Uppdatering titt som tätt, varje halvår.....;). Vintern blev tung förmig som drog på mig en eländig infektion med feber i över tre veckor, och efter en volt med sparken så blev det riktig katastrof med min nackskada med många re...

Av Kenzo - 31 december 2011 10:24


Hallå dagboken!   Vi har haft en mysig jul med släkt och vänner, i kväll blir det fest hos goda vänner :). Ha en trevlig kväll och en god fortsättning på det nya året!     ...

Av Kenzo - 7 oktober 2011 19:20

Hallå dagboken!   Länge sen sist, här kommer en summering av vår sommar och höst:   Midsommar firade vi som vanligt i glada vänners lag ute vid havet. Inga barn närvarande i år men vi ville ändå inte frångå vår tradition, att dansa runt midso...

Av Kenzo - 23 juni 2011 21:05

Hallå dagboken!   Här var det läääänge sedan vi gjorde ett inlägg, men de flesta vänner träffar vi ju på Facebook :)   Förra tisdagen och en vecka frammåt tillbringade vi tillsammans med Karin och Yazza på Västkusten. Framöver är det flytt so...

Av Kenzo - 13 maj 2011 19:27

Hallå dagboken!   Just nu är det mycket som händer runt omkring. Vi hade härliga dagar uppe i fjällen. Inte så mycket snö men fantaskiskt fint väder. Sol och varmt så att man inte ens behövde ytterkläder uppe på fjället :). Carro har kommit he...

Ovido - Quiz & Flashcards