Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Snöstorm och kyla

Av Kenzo - 28 januari 2010 21:42

Hallå dagboken!


Livet leker, det är -20 och snålblåser.......men man kan ju inte få allt, eller?


Förra helgen blev väl rätt så stillsam. Hade det lugnt och skönt bara hemma med familjen. Söndag blev det årets första riktiga träning för Kenzo, "Bara" -6 och rätt så uthärligt. Vi träffades på vårt vanliga tränigsställe, Jennie, Ulla och jag och våra hundar. Bestämde oss för att träna apportering och Kenzo fick en riktigt svår uppgift med flera dirigeringar i olika riktningar och han fixade det galant :-). Blev så glad att av att se hur bra han jobbade och hur roligt han tyckte att det var.Efteråt tog vi en fika på Coop, roligt att surra lite också. På kvällen blev det middag hos mamma, trevlig som alltid att äta borta :-)


Måndag em kom Karin på besök och hade semlor med sig, första í år för mig, mycket mumsigt. Sen fick jag oväntat besök. Fotograf Kattis dök upp och knäppte otroligt fina bilder på Kenzo till ett "projekt". Vilket kanske visar sig så småning om ;-)


Tisdag promenerade vi som vanligt. På eftermiddagen dök Lena och Kaizer upp utrustade med längdskidor och draglina. Hon var sugen på en skidtur med tvåspann med tollarbröder. De bar iväg utför backen och hundarna gjorde ett riktigt bra jobb, Kenzo som knappt sprungit bredvid ett par skidor gjorde enligt uppgift rätt för sig. Mutade båda med middag innan Lena drog iväg på nattjobb så att de ska komma tillbaka flera gånger ;-)


Onsdag hade vi en Umeåresa inbokad men snöovädret gjorde att vi stannade hemma. "Bättre att komma fem minuter för sent i detta liv, än 50 år för tidigt till nästa" som en väninna skrev på FB.


I dag har jag mest tagit det lugnt. Dåligt väder och väderväxlingar är inte bra för min kropp. Världens bästa Kenzo håller matte sällskap. Så här ser han ut när han vilar och fotograf Kattis fångar honom på bild:


  

 
 
Kattis

Kattis

28 januari 2010 23:39

Ha ha, men Susanne - den där kakan som kan mätta en hel by i Afrika räckte så länge att jag var en duracellkanin som inte kom hem från fototurné förrän kl 03 på natten! Ha ha ha! ;-)

Men jag tar gärna en till...? ;-)

Vad roligt att du gillade bilderna, då blir Kattis glad! :-)

Tack så mycket för att ni ställde upp, en kram för det! :-)

http://ghedoes.com

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 18:45

Hejsan
Halkade in på din blogg och blev förstjust i dina tollarbilder. Här i piteå har vi -22 grader och min tollartjej kan inte förstå att vi inte kan vara ute och busa. Hur fungerar drag med tollare? Har provat att sparka med min, men tyckte inte hon drog ngt, hur tränar ni det?
MVH
Sussi & Nova

http://storstrandsnova.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

30 januari 2010 14:48

Till Sussi här ovanför:
Hej och tack för att du kikade in här hos oss, jag kunde inte kommentera i din blogg så jag får svara dig här. Jag kan egentligen ingenting om draghundar utan det är bara lite på lek som vi kör. Det är lättare att få Kenzo att dra om det är en hund till med, då vill han kappspringa och så blir det en himla fart ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenzo - 1 juli 2012 21:50


Hallå dagboken!   Uppdatering titt som tätt, varje halvår.....;). Vintern blev tung förmig som drog på mig en eländig infektion med feber i över tre veckor, och efter en volt med sparken så blev det riktig katastrof med min nackskada med många re...

Av Kenzo - 31 december 2011 10:24


Hallå dagboken!   Vi har haft en mysig jul med släkt och vänner, i kväll blir det fest hos goda vänner :). Ha en trevlig kväll och en god fortsättning på det nya året!     ...

Av Kenzo - 7 oktober 2011 19:20

Hallå dagboken!   Länge sen sist, här kommer en summering av vår sommar och höst:   Midsommar firade vi som vanligt i glada vänners lag ute vid havet. Inga barn närvarande i år men vi ville ändå inte frångå vår tradition, att dansa runt midso...

Av Kenzo - 23 juni 2011 21:05

Hallå dagboken!   Här var det läääänge sedan vi gjorde ett inlägg, men de flesta vänner träffar vi ju på Facebook :)   Förra tisdagen och en vecka frammåt tillbringade vi tillsammans med Karin och Yazza på Västkusten. Framöver är det flytt so...

Av Kenzo - 13 maj 2011 19:27

Hallå dagboken!   Just nu är det mycket som händer runt omkring. Vi hade härliga dagar uppe i fjällen. Inte så mycket snö men fantaskiskt fint väder. Sol och varmt så att man inte ens behövde ytterkläder uppe på fjället :). Carro har kommit he...

Ovido - Quiz & Flashcards