Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Julen utkastad....

Av Kenzo - 10 januari 2010 10:14

Hallå dagboken!


Så var det nytt år. Nyårsafton firade vi i glada vänners lag i Svartby. God mat och härliga vänner och lite raketer att titta på vid tolvslaget. Jag tycker faktiskt att det var bra mycket mindre av den sorten nu sist; även om inte Kenzo bryr sig så är det många hundar som mår riktigt dåligt och det kan ta lång tid för dem att hämta sig.


Hade middagsgäster i fredags och hade tänkt att julen skulle få hänga med tills idag men redan itorsdags verkade Bözzet ha fått nog. En garntomte ramlade ner alldeles av sig själv och fick Bözzet att vakna till. Han gjorde en rivstart in under granen så att två kulor och ungerfär en miljon barr trillade ner. Över ryggen på honom så klart så att han kunde sprida ut dem över HELA huset. Det blev till att slänga ut eländet. Men när granen åkt ut så såg alla tomtar så ledsna och misanpassade ut så då åkte resten med. Skönt då det är gjort. Matgästerna klagade då inte att julen åkt ut före 20 dag knut.......


Det har ju varit så förbaskat kallt senaste veckan så att alla husdjur har varit mer eller mindre frustrerade. Till och med Kenzo hade bråttom hem när vi vågade oss ut på en liten sväng. Bözzet föredrog lådan och Hazzan hade minimala utepass.


Har nu tagit tag i min "julklapp" ett presentkort till en optiker. Har gjort synundersökningen och konstaterat att glasögon behövs, men vilka??? Har lånat hem bågar i jag vet inte hur många omgångar men har inte hittat rätt. Törs snart inte gå in där igen, tror de börjar tröttna på mig.......


-10 dag, tror det blir en sväng runt Höglanddsjön med Maria, Annica och Kenzo. Kanske lite glasögonprovning också.......


Minst 5 liter barr sopade jag ihop,lär nog hitta dem fram till midsommar..... Julgransmattan som jag ärv av svärmor är förresten ganska rolig, där står: "Stackars gris blir julespis"


  





 
 
Ingen bild

Ulla, Easy och Casper

11 januari 2010 16:00

Hej i stugan!
Vilken härlig helg och i dag är det blidväder, ha ha...
Nog är det konstigt vad man vänjer sig, gick ut och hämtade tidningen i morse och det var -2,5 grader och det kändes som blidväder.
Men jag har hört rykten om att det kan bli kallt igen, men nu räds inte vi längre iaf.
Kramar från oss i Järved och alltid roligt att läsa din blogg. Skrattade åt Bözzet, hi hi..

 
Annica å djuren

Annica å djuren

12 januari 2010 12:30

ja julen ä kul att plocka in men ack så skön att kasta ut tycker jag. Dom där barren har en förmåga att fara överallt. Måns har dragit en hög i sängen....

Vi får väl se nån bild här sen hur du blev i dina nya glsögon hoppas jag!

Ha de

http://www.annicassida.se

 
Ingen bild

Eva

13 januari 2010 09:05

Hej! Hoppas det är bra med dig o din familj. Med mig är det
bra. När jag ser bilder på Kenzo vad jag saknar er. Om du har tid någon kväll hör gärna av dig ta med dig Kenzo o kom o fika. Vore super kul. Ha det bra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kenzo - 1 juli 2012 21:50


Hallå dagboken!   Uppdatering titt som tätt, varje halvår.....;). Vintern blev tung förmig som drog på mig en eländig infektion med feber i över tre veckor, och efter en volt med sparken så blev det riktig katastrof med min nackskada med många re...

Av Kenzo - 31 december 2011 10:24


Hallå dagboken!   Vi har haft en mysig jul med släkt och vänner, i kväll blir det fest hos goda vänner :). Ha en trevlig kväll och en god fortsättning på det nya året!     ...

Av Kenzo - 7 oktober 2011 19:20

Hallå dagboken!   Länge sen sist, här kommer en summering av vår sommar och höst:   Midsommar firade vi som vanligt i glada vänners lag ute vid havet. Inga barn närvarande i år men vi ville ändå inte frångå vår tradition, att dansa runt midso...

Av Kenzo - 23 juni 2011 21:05

Hallå dagboken!   Här var det läääänge sedan vi gjorde ett inlägg, men de flesta vänner träffar vi ju på Facebook :)   Förra tisdagen och en vecka frammåt tillbringade vi tillsammans med Karin och Yazza på Västkusten. Framöver är det flytt so...

Av Kenzo - 13 maj 2011 19:27

Hallå dagboken!   Just nu är det mycket som händer runt omkring. Vi hade härliga dagar uppe i fjällen. Inte så mycket snö men fantaskiskt fint väder. Sol och varmt så att man inte ens behövde ytterkläder uppe på fjället :). Carro har kommit he...

Ovido - Quiz & Flashcards